măsuri de securitate cibernetică

Munca în regim hibrid, oficiu – casă a făcut companiile să devină mai vulnerabile la atacurile cibernetice. De aceea, vă prezentăm 12 măsuri de securitate cibernetică pe care trebuie să le aplice orice companie mică.

Securitatea cibernetică a fost importantă pentru companii de când există internetul. Dar, pe măsură ce tot mai mulți lucrători trec la regimul de muncă hibridă sau complet la distanță, crește și nevoia de a vă proteja datele și sistemele bazate pe cloud de încălcări, atacuri sau expuneri neautorizate.

Multe întreprinderi moderne mici folosesc tehnologii și instrumente bazate pe cloud pentru a-și îndeplini funcțiile de zi cu zi. Fie că este vorba despre desfășurarea de conferințe la distanță, publicitate, cumpărare și vânzare, cercetare, identificarea de noi piețe, comunicare cu clienții și furnizorii și chiar efectuarea de tranzacții bancare, internetul a devenit parte integrantă a bunei funcționări a întreprinderilor mici de pretutindeni.

Prevenirea fraudelor fizice din birou, pot fi gestionate de exemplu cu ajutorul camerelor de supraveghere de ultimă generație. Dar lumea virtuală este un cu totul alt joc. Internetul simplifică comunicarea, dar vine cu o parte echitabilă de puncte slabe, iar acestea cresc pe zi ce trece.

Cu toate atacurile cibernetice care au loc, este important din perspectiva afacerii să fiți cât mai pregătiți împotriva unui atac. Atacurile nu numai că dăunează reputației unei afaceri, ci și rezultatelor ei. Poate dura până la 287 de zile pentru a reveni complet după un atac cibernetic. De cele mai multe ori, afacerile falimentează.

Deci, cum puteți fi în siguranță? Citiți mai jos ce măsuri de securitate cibernetică puteți aplica pentru a vă proteja afacerea.

  1. Obțineți și utilizați un VPN

Orice afacere cu conexiune la internet poate beneficia de un VPN. Termenul reprezintă rețeaua privată virtuală și este un alt nivel de securitate care vă maschează activitatea online de terți: 30% dintre utilizatorii VPN spun că o folosesc pentru a accesa internetul pentru activitatea profesională.

VPN-urile vă direcționează în esență datele și adresa IP printr-o altă conexiune sigură între propria conexiune la internet și site-ul web sau serviciul online real pe care trebuie să îl accesați. Este cel mai util atunci când vă conectați la orice conexiune publică de internet, cum ar fi o cafenea sau un hotel. Aceste conexiuni sunt celebru nesecurizate, iar hackerii le pot folosi relativ ușor pentru a culege datele private ale oricui se conectează la ele. Cu un VPN, noua ta conexiune securizată va separa hackerul de datele pe care speră să le fure.

Un alt moment important, este utilizarea dispozitivelor personale de către angajați. Acest lucru poate crește productivitatea, dar și expune afacerea la riscuri. Respectiv utilizarea unui VPN pentru conectarea la datele companiei este recomandată.

 

  1. Instalați un software antivirus de încredere

„Malware” se referă la orice software conceput cu intenții rele, în timp ce virușii sunt un tip specific de malware care se reproduce în interiorul unui computer până când se răspândește printr-un întreg sistem. Un alt tip de malware este „spyware” și este conceput pentru a rămâne ascuns vederii, în timp ce colectează date despre afacerea de care s-a prins. Inutil să mai spunem că va trebui să fiți protejați de toate aceste forme de război virtual.

Un program antivirus bun și de încredere este un element esențial al oricărui sistem de securitate cibernetică. În afară de asta, software-ul anti-malware este, de asemenea, unul esențial. Acesta funcționează ca frontieră finală pentru apărarea de atacurile nedorite, dacă trec prin rețeaua dvs. de securitate.

Antivirusul funcționează prin detectarea și eliminarea virușilor și a programelor malware, adware și spyware. De asemenea, scanează și filtrează descărcările și e-mailuri potențial dăunătoare. Va trebui să păstrați acest software actualizat pentru a fi protejat de cea mai recentă înșelătorie sau pentru a corecta eventualele erori.

Noi recomandăm With-Secure ca software de protecție împotriva Malware.

 

  1. Folosiți parole complexe

Aproape fiecare computer și aplicație bazată pe web necesită o cheie pentru a le accesa. Fie că este vorba de răspunsuri la întrebări de securitate sau de parole, asigurați-vă că creați unele complexe pentru a îngreuna hackeri să le spargă.

Pentru răspunsuri la întrebările de securitate, luați în considerare traducerea acestora într-o altă limbă folosind instrumente gratuite de traducere online. Acest lucru le poate face imprevizibile și dificil de descifrat și mai puțin susceptibile la ingineria socială.

Utilizarea spațiului înainte și/sau după parole este, de asemenea, o idee bună pentru a elimina potențialele riscuri. În acest fel, chiar dacă îți notezi parola, ar fi în siguranță, doar tu știi că are nevoie și de un spațiu la front/end. Utilizarea unei combinații de litere mari și mici este, de asemenea utilă, pe lângă utilizarea caracterelor și simbolurilor alfanumerice.

 

  1. Utilizați Managere de parole

Prin urmare, aveți nevoie să utilizați zeci de parole unice, complexe, greu de reținut atunci când vă conectați la toate programele dvs. de lucru. Acest lucru ridică o problemă cu totul nouă: cum vă puteți conecta rapid și ușor atunci când trebuie să vă faceți timp să vă amintiți și să introduceți un șir lung de simboluri de fiecare dată? Răspunsul este un instrument bun de gestionare a parolelor.

Managerii de parole vă vor urmări utilizarea internetului, generând automat numele de utilizator, parola corectă și chiar răspunsurile la întrebările de securitate de care veți avea nevoie pentru a vă conecta la orice site web sau serviciu. Utilizatorii vor trebui doar să-și amintească un singur PIN sau o parolă principală pentru a accesa managerul de informații de conectare.

 

  1. Utilizați autentificarea cu mai mulți factori.

Una dintre cele mai bune modalități, și cel mai puțin folosită, este autentificarea cu mai mulți factori. Conturile online sunt mai bine protejate prin utilizarea a mai mult de un singur nivel de autentificare. De multe ori un hacker își poate da seama de un set de parole chiar și dacă sunt puternice, dar rareori își poate da seama de două seturi de parole.

Pentru autentificarea în mai mulți pași noi recomandăm soluțiile OneSpan.

 

  1. Protejați-vă cu un firewall

Care e diferența dintre un firewall și de un program antivirus? Ei bine, un firewall protejează atât hardware-ul, cât și software-ul, făcându-l un avantaj pentru orice companie cu propriile servere fizice. Un firewall poate să blocheze sau să descurajeze virușii să intre în rețeaua dvs., în timp ce un antivirus funcționează prin țintirea software-ului afectat de un virus care a trecut deja de barieră și este în rețea. Cu alte cuvinte, acestea lucrează bine împreună.

Instalarea unui firewall ajută la protejarea traficului de rețea al unei întreprinderi mici – atât la intrare, cât și la ieșire. Poate împiedica hackerii să atace rețeaua prin blocarea anumitor site-uri web. De asemenea, poate fi programat astfel încât trimiterea de date sensibile și a e-mailurilor confidențiale din rețeaua companiei dvs. să fie restricționată.

Doar instalarea unui firewall nu este suficientă: va trebui, de asemenea, să verificați în mod regulat dacă este echipat cu cele mai recente actualizări pentru software sau firmware.

Noi recomandăm Palo Alto Networks ca și sistem firewall.

 

  1. Instalați un software de criptare

Dacă vă lucrați zilnic cu date referitoare la carduri de credit, conturi bancare și numere de identitate, este logic să aveți nevoie de un program de criptare. Criptarea păstrează datele în siguranță prin modificarea informațiilor de pe computer în coduri care nu pot fi citite.

Criptarea este concepută având în vedere cel mai rău scenariu: chiar dacă datele dvs. vor fi furate, hackerului nu va avea cheile pentru a decripta datele și a descifra informațiile. Aceasta este un instrument inteligent de securitate într-o lume în care miliarde de înregistrări sunt expuse web în fiecare lună.

Noi recomandăm soluțiile Certes Networks și Thales pentru criptarea datelor.

 

  1. Ignorați e-mailurile suspecte

Uneori, cele mai simple măsuri de securitate sunt cele mai bune: faceți-vă un obicei din a nu deschide niciodată sau a răspunde la e-mailuri cu aspect suspect, chiar dacă par a fi de la un expeditor cunoscut. Chiar dacă deschideți e-mailul, nu faceți clic pe linkuri suspecte și nu descărcați atașamente. Dacă faceți acest lucru, vă puteți transforma în victima unui furt financiar online și a furtului de identitate printr-o înșelătorie numită „phishing”, un termen care se referă la un mesaj fals trimis cu o momeală atractivă așa încât victimă să-și dea liber datele de conectare escrocului.

E-mailurile de phishing par să provină de la expeditori de încredere, cum ar fi o bancă sau cineva cu care este posibil să fi făcut afaceri. Prin intermediul acestuia, hackerul încearcă să obțină datele dumneavoastră private și financiare, cum ar fi detaliile contului bancar și numerele cărților de credit.

Pentru mai multă securitate, asigurați-vă că vă schimbați parola de e-mail la fiecare 60 – 90 de zile. În plus, evitați să utilizați aceeași parolă pentru conturi de e-mail diferite și nu lăsați niciodată parola scrisă undeva.

Noi recomandăm Forcepoint ca și soluție de e-mail protection.

 

  1. Limitați accesul la datele critice

Păstrați la minimum numărul de persoane cu acces la date critice, cum ar fi CEO-ul companiei, CIO și o mână de angajați de încredere. Acest lucru va minimiza consecințele unei încălcări a datelor, în cazul în care aceasta ar avea loc și va reduce și mai mult posibilitatea ca actorii răi din cadrul organizației dvs. să obțină acces neautorizat la date.

Formulați un plan clar care menționează ce individ are acces și la care informații sensibile pentru o responsabilitate sporită și comunicați-l întregii dvs. echipe, astfel încât toată lumea să fie pe aceeași undă.

Noi recomandăm ca soluție de gestionare a accesului la informații – SealPath.

 

  1. Faceți frecvent copii de siguranță ale datelor dvs.

Se recomandă să faceți back-up manual la toate datele dvs. pe un hard disk extern sau pe cloud, fie pur și simplu să programați backup-uri automate pentru a vă asigura că informațiile dvs. sunt stocate în siguranță. În acest fel, chiar dacă sistemele dvs. sunt compromise, aveți în continuare o copie a informațiilor în siguranță la dvs.

Această funcție este adesea inclusă în multe programe software care gestionează date sensibile, dar nu strică să efectuați un audit al tuturor comunicărilor dvs. de afaceri pentru a vă asigura că niciun moment de eșec nu poate șterge luni sau ani de date istorice.

Noi recomandăm soluții de back-up precum Veeam și Acronis.

 

  1. Securizați laptopurile și smartphone-urile

Datorită ușurinței de a le transporta, laptopurile și smartphone-urile dețin o mulțime de date valoroase și, de asemenea, acesta este motivul pentru care sunt expuși unui risc mai mare de a se pierde sau de a fi furate. Desigur, hoții sunt adesea mai interesați să câștige bani rapid la un amanet decât să răscumpere secretele corporative ale afacerii dvs., dar în orice caz, veți pierde accesul la datele și la dispozitivul dvs. verificat.

Ce pași puteți lua pentru a proteja un dispozitiv fizic? Iată ce opțiuni disponibile sunt:

  • Criptarea datelor – am menționat mai devreme software-uri de criptare pentru întreaga companie, dar uneori un angajat neglijează să cripteze datele de pe dispozitivul său, precum și din cloud.
  • Protecție prin parolă — În mod similar, veți dori să aveți o parolă pentru a vă accesa laptopul, precum și una pentru a accesa conturile online. Managerii de parole vă pot ajuta în acest sens.
  • Ștergerea de la distanță — Cu această abilitate configurată, un manager IT al companiei poate șterge de la distanță datele de pe un dispozitiv pierdut.
  • În cele din urmă, o sesiune de instruire a angajaților la nivelul întregii companii, care să detalieze cele mai bune practici pentru utilizarea dispozitivelor deținute de companie, poate fi, utilă. În așa mod angajații vor cunoaște dacă pot scoate laptopurile din oficiu și cum să le păstreze în siguranță dacă o fac.

 

  1. Comunicați angajaților măsurile de securitate cibernetică

Este util, dar nu suficient, să aveți o politică scrisă de securitate cibernetică care să enumere ce trebuie și nu trebuie să faceți în folosirea sistemelor de birou și a internetului. Trebuie să vă asigurați că detaliile politicii sunt comunicate și înțelese de către angajații dvs., astfel încât aceștia să le poată pune în practică. Acesta este singurul mod de a face astfel de politici să fie eficiente.

 

Ați putea lua în considerare apelarea unui consultant terț care să verifice procesul dvs. în implementarea măsurilor de securitate cibernetică pentru a evita posibilele lacune.

O alta metodă bună este să realizați un test de penetrare sau vulnerabilitate ca să identificați din start punctele slabe și astfel veți cunoaște ce măsuri adiționale sunt necesare de întreprins.

Și nu mai puțin important este faptul că politicile elaborate necesită reevaluate la o anumită perioadă. Ele trebuie verificate la relevanța conținutului și actualizate ținând cont de noile circumstanțe.